Mój Prąd – tura I 2019
Pierwsza tura dotacji w programie „Mój Prąd” już ruszyła, poniżej przedstawiamy najważniejsze informacje dotyczące warunków uzyskania dofinansowanie.
Dla kogo dotacja?
W pierwszej turze programu, o finansowanie mogą ubiegać się osoby fizyczne wytwarzające energię elektryczną na własne potrzeby, które mają zawartą umowę kompleksową z zakładem energetycznym (ZE), regulującą kwestie związane z wprowadzeniem do infrastruktury ZE energii wytworzonej w mikroinstalacji. Dofinansowanie może być udzielone jedynie na nowe urządzenia tj. wyprodukowane nie później niż 24 miesiące przed instalacją. Wsparciem mogą zostać objęte instalacje fotowoltaiczne o mocy zainstalowanej od 2 – 10kW.
Ile wynosi dotacja?
Wartość dotacji nie może przekroczyć 50% kosztów kwalifikowanych konkretnej mikroinstalacji podłączonej do licznika dwukierunkowego w danym Punkcie Poboru Energii (PPE). Wartość maksymalna dotacji dla każdej instalacji wynosi 5000PLN.
Czy dotacja jest opodatkowana podatkiem dochodowym?
Na dzień powstania niniejszego artykułu, tj. 11.09.2019, NIE!.
art. 21 ust. 1 pkt 129a) ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych przewiduje zwolnienie jedynie świadczeń ze środków NFOŚiGW lub wojewódzkich funduszy, udzielonych w ramach programów poprawy efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
Jak złożyć wniosek o dotację?
Komplet dokumentów niezbędnych do wypełnienia wniosku można pobrać ze strony: http://nfosigw.gov.pl/moj-prad/
Wnioski o dofinansowanie składane będą z formie papierowej. Można je przesłać np. pocztą, kurierem lub złożyć osobiście w NFOŚiGW;
Do wniosku o dofinansowanie należy załączyć: fakturę za zakup i montaż instalacji PV, dowód zapłaty faktury, dokument potwierdzający instalację licznika dwukierunkowego wraz z danymi identyfikacyjnymi konkretnej umowy kompleksowej (wzór dokumentu zostanie opublikowany wraz z ogłoszeniem naboru na stronach NFOŚiGW);
Kiedy mogę złożyć wniosek?
Wnioski składa się po zakończeniu projektu. W szczególności wnioski mogą być składane po zakupie i montażu instalacji PV, podpisaniu umowy dwustronnej z dystrybutorem energii i zainstalowaniu licznika dwukierunkowego co jest równoznaczne z zakończeniem inwestycji.
Polsun Assistance
… a jeśli jesteś naszym Klientem i posiadasz usługę „Polsun Assistance”, komplet dokumentów z Twoim podpisem złożymy za Ciebie!
- Sprawdzimy poprawność przygotowanej dokumentacji pod względem formalnym i prawnym.
- Zweryfikujemy czy stan faktyczny instalacji spełnia kryteria uczestnictwa w programie.
- Dostarczymy korespondencję do NFOŚiGW w kopercie opatrzonej adnotacją „Wniosek o dotację w programie Mój Prąd”, by upewnić się, że korespondencja trafi do rozpatrzenia bez zbędnej zwłoki.